|
REGULAMIN X MISTRZOSTW POLSKI W POTRAWACH Z RYB
Hotel „Anders”
Stare Jabłonki 2008
1. Ogólne sprawy organizacyjne
1.1 Organizatorem konkursu jest hotel „Anders” w Starych Jabłonkach przy współpracy z Fundacją Klubu Szefów Kuchni.
1.2 Konkurs odbędzie się w Starych Jabłonkach k/Ostródy w dniach 5 – 7 września 2008 roku.
1.3 Organizator zapewnia dla wszystkich uczestników konkursu bezpłatne zakwaterowanie oraz wyżywienie.
1.4 Zakład pracy delegujący uczestników do konkursu pokrywa koszty dojazdu wraz z kosztami pozostałych produktów potrzebnych do wykonania dań konkursowych i koszty wystroju swojego stanowiska.
1.5 Celem konkursu jest doskonalenie umiejętności grillowania na poziomie zawodowym oraz promowanie zdrowego i atrakcyjnego spędzania wolnego czasu w warunkach plenerowych
2. Warunki uczestnictwa
2.1W konkursie mogą brać udział kucharze zatrudnieni w Polsce i za granicą w dowolnych zakładach gastronomicznych.
2.2 Uczestnicy konkursu muszą być zatrudnieni, zgodnie ze swoimi kwalifikacjami, w zakładach gastronomicznych, które dokonały zgłoszenia, aż do momentu rozstrzygnięcia konkursu.
2.3 W konkursie nie obowiązuje jakiekolwiek ograniczenie wiekowe. Wszyscy uczestnicy biorący udział w konkursie mogą posiadać dowolny stopień w hierarchii zawodowej.
2.4 W konkursie biorą udział ekipy dwuosobowe.
2.5 Dopuszcza się, aby jeden z uczestników drużyny nie był zawodowym kucharzem, jednak musi pracować w zakładzie, który zgłasza swoją ekipę do konkursu.
2.6 Podstawowym warunkiem uczestnictwa jest przesłanie zgłoszenia na formularzu z dokładną nazwą potraw wykonywanych podczas konkursu do dnia 10 sierpnia 2008 roku na numer faksu: (089)-642-70-13, lub email dariusz.strucinski@hotelanders.com.pl
2.7 Formularz zgłoszeniowy należy wypełnić drukowanymi literami, tak, aby zawierał czytelne imiona i nazwiska uczestników każdej ekipy wraz z kontaktowymi numerami telefonów i faksów oraz pełną nazwą zakładu delegującego na konkurs.
2.8 Lista drużyn zakwalifikowanych do konkursu ukaże się 20 sierpnia na stronie www.sielawablues.pl na podstronie „uczestnicy”, oraz na stronie www.papaja.pl
3. Zasady organizacyjne
3.1 W trakcie konkursu Organizator dostarczy dla każdej z drużyn biorących udział w konkursie podstawowe produkty: 3 kg filetów z sandacza i 10 kg filetów z Karmazyna – firmy „Delfin”
3.2 Każde stanowisko Organizator wyposaży w grill gazowy firmy Broil King – Agrimpex posiadający dodatkowo jednopalnikową kuchenkę.
3.3 Każda z drużyn biorących udział w konkursie we własnym zakresie dostarczy niezbędny sprzęt i zastawę potrzebne do wykonania oraz zaprezentowania i podania dań konkursowych.
3.4 W przypadku zgłoszenia udziału więcej niż 20 ekip organizator zastrzega sobie prawo powołania jury selekcyjnego, które na podstawie krótkich opisów wykonywanych dań zawartych w arkuszu zgłoszeniowym zadecyduje o dopuszczeniu ekipy do udziału w konkursie.
3.5 Czas sporządzania dań konkursowych od momentu wejścia na stanowisko do momentu zakończenia pracy nie może przekroczyć 1 godziny. Czas potrzebny na rozpalenie grilla nie jest ujęty w regulaminowym czasie przygotowania potraw.
3.6 Każda ekipa, która przekroczyła regulaminowy czas przewidziany na konkurencję otrzyma punkty karne w ilości 3 punktów za każdą minutę spóźnienia od każdego z jurorów profesjonalnych.
UWAGA! – w przypadku przekroczenia regulaminowego czasu ponad 15 minut praca zostanie przez jurorów profesjonalnych przerwana i oceniona do momentu przerwania pracy.
3.7 Czas na rozłożenie produktów i drobnego sprzętu, dekorację stanowiska i rozpalenie grilli przed rozpoczęciem konkurencji, który nie będzie liczony przez jurorów do przygotowania dań konkursowych, wynosi 1 godzinę.
3.8 Losowanie kolejności prezentacji poszczególnych ekip odbędzie dzień przed konkursem podczas odprawy uczestników, która odbędzie się o godz. 18.00 w Osadzie Warmińskiej w Guzowym Piecu.
3.9 Na stanowiska pracy wchodzi jednocześnie 5 ekip według wylosowanej kolejności, co 15 minut.
3.10 Dekoracja wylosowanych stanowisk oraz rozłożenie sprzętu i produktów dla pierwszej piątki nastąpi ok. godziny 11:00 i nie może przekroczyć czasu 1 godziny dla wszystkich ekip bez względu na wylosowany czas startu.
3.11 Planowany czas startu pierwszej piątki nastąpi o godzinie 12:00.
3.12 Wszystkie stanowiska będą ustawione przed publicznością zaproszoną na konkurs. W tym celu każda z ekip powinna zadbać o estetykę stanowiska, przygotowania potrawy oraz samych uczestników konkursu.
3.13 UWAGA! Każda z ekip powinna udostępnić, w formie „stendu”, wskazane informacje: imiona i nazwiska członków drużyny, pełną nazwę firmy, którą reprezentują oraz wyszczególnione wszystkie przygotowane przez siebie potrawy konkursowe.
4. Reguły przeprowadzenia konkursu
4.1 Każda z ekip uczestniczących w konkursie będzie miała do przygotowania dwie potrawy konkursowe:
a) 10 porcji dania głównego z wykorzystaniem 3 kg fileta z sandacza. Ekipa powinna przygotować 2 razy po 5 porcji na dwóch półmiskach dla dwóch oddzielnych ekip jurorskich: jury profesjonalistów złożone z szefów kuchni reprezentujących Klub Szefów Kuchni, oraz ekipy jury gwiazd złożonej z aktorów i dziennikarzy;
b) Co najmniej 50 porcji z wykorzystaniem 10 kg fileta z Karmazyna – firmy „Delfin”, które będą rozdawane wśród publiczności w zamian za wejściówkę – tzw.„rybkę”.
4.2 Za przygotowanie dania głównego z sandacza jury profesjonalne przyzna I, II i III miejsce w konkursie na najlepszą potrawę z sandacza. Jury gwiazd przyzna swoją nagrodę w postaci I miejsca w konkursie na najlepsze danie z sandacza.
4.3 Wszystkie produkty użyte do przygotowania głównego dania konkursowego z sandacza nie mogą być poddane przed konkursem jakiejkolwiek obróbce technologicznej. Dozwolone jest jedynie przygotowanie do grillowania lub smażenia np.: obrane lub zamarynowane warzywa.
4.4 Każda ekipa we własnym zakresie gwarantuje dodatki i składniki potrzebne do wykonania potrawy. Na miejscu przeprowadzania konkursu dozwolone jest jedynie marynowanie i smażenie ryby oraz podgrzewanie poszczególnych elementy dania.
4.5 Potrawa z Karmazyny powinna być przygotowana w jedno-porcjowej, prostej formie wzbudzającej jednocześnie zainteresowanie Gości, którzy będą wymieniać poszczególne porcje na posiadane wejściówki – „rybki”. Suma wejściówek zebranych przez poszczególne drużyny zadecyduje o przyznaniu I, II i III miejsca w konkursie na potrawę z Karmazyna.
4.6 Potrawa z ryby powinna być serwowana na jednorazowych talerzach i sztućcach, które zapewnia organizator.
4.7 Każda ekipa we własnym zakresie gwarantuje dodatki i składniki potrzebne do wykonania potrawy. Na miejscu przeprowadzania konkursu dozwolone jest jedynie marynowanie i smażenie ryby oraz podgrzewać poszczególne elementy dania.
4.8 Każda ekipa może swoje dania konkursowe dowolnie wzbogacić dodatkami powszechnie używanymi do serwowania dań grillowanych w plenerze.
5. Postanowienia końcowe
5.1 Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do publikacji potraw konkursowych oraz imion i nazwisk uczestników jak również relacji z całego przebiegu konkursu w mediach.
5.2 Wypełnienie i podpisanie formularza zgłoszeniowego będzie uważane za wyrażenie zgody na treść zawartą w pkt 5.1.
5.3 Wszystkie prace konkursowe powinny być kreatywne i bogate w formie oraz pomysłowo podane z zachowaniem wszystkich technik kulinarnych.
|
|
|